maanantai 2. lokakuuta 2017

Paratiisisaari

21. syyskuuta

Lähdettiin aamulla 11 aikaan Phanganilta Krabille. Otimme taksin kohti satamaa ja ostimme yhdistelmälipun joka sisälsi 3 tunnin laivamatkan ja n. 4 tunnin bussimatkan Krabin keskustaan.
Krabilla vietimme vain 4 päivää.
Menimme saarikierrokselle, joka kiersi neljään kohteeseen. Railey, Poda, Chicken Island ja Tonsai. Raileyssä kävimme penisluolassa, jonne oli tuotu puisia peniksen muotoisia esineitä.
Uskotaan, että Prinsessa Phranangin henki asuu luolassa.
Thai kalastajat tuovat luolalle heidän toiveensa ja rukouksensa ennen kalastamiseen lähtöä. Prinsessa suojelisi heitä tämän jälkeen ja soisi kalaonnea.
Uskotaan myös, että jos kosket puiseen penikseen luolassa niin tulet raskaaksi ja jos olet mies niin naisesi tulee raskaaksi.
Podalla kävimme uimassa kalojen kanssa ja tutustuimme muihin retkellä oleviin.
Chicken Islandilla minuun ja Minttuun iski matkapahoinvointi ja jäimme laivaan, kun muut menivät snorklaamaan.
Tonsailla iski sadekuuro ja jotkut lähtivät kiipeämään viewpointille, mutta me jäimme sateensuojaan.
Palasimme illalla ja kävimme syömssä maittavan aterian.

Seuraavana päivänä laitoimme lenkkarit jalkaan ja lähdimme taksilla kohti Tiger Cave temppeliä.
Portaita oli 1260 ja matka ylös oli raskas ja hikinen.
Ylösmeno kesti 1,25h ja näkymät olivat upeat.
Päästyämme ylös alkoi myrsky ja satoi kaatamalla.
Olimme ylhäällä hetken aikaan, otimme kuvia ja sitten piti lähteä kiipeämään alas, koska taksi oli lupautunut tulla hakemaan meidät alhaalta.
Alas meno ei ollutkaan niin hauskaa koska portaita pitkin virtasi vesi ja portaiden korkeustaso vaihteli todella paljon. Päästyämme alas ihastelimme hetken temppeleitä ja sitten olikin jo aika lähteä takaisin hostellille.

25. syyskuuta siirryimme Ko Phi Phille. Lauttamatka kesti n. 1.5h ja olimme katsoneet hotellin jo valmiiksi.
Minttu yritti etsiä Google Mapsista reittiä hotellille kunnes nopeasti tajusimme, että Phi Phillä ei ole teitä, vaan katuja joten paikalle löytäminen oli haasteellista. Onneksi paikalliset olivat mukavia ja neuvoivat meidät perille. Hotellin sijainti ei miellyttänyt ketään meistä, koska hotelli sijaitsi jyrkässä rinteessä ja huoneeseemme oli jyrkkä pitkä portaikko.

Seuraavana päivänä siirryimme toiselle puolelle kylää, jossa olimme yhden viikon. Nellille iski vatsatauti.

Tänään vaihdoimme hotellia ja otimme vielä toisen viikon, koska viihdymme kaikki täällä. Emme ole tehneet täällä toistaiseksi mitään ihmeellistä kuin rentouduttu ja syöty todella hyvää ruokaa.

Loppuillan suunnitelmat ovat vielä hieman auki, mutta ainakin syömään pitäisi lähteä!